
Warunki uczestnictwa
Terra Reisen
Jesteśmy zainteresowani zabezpieczeniem
Państwa praw, a Państwa obowiązki przedstawiamy jasno. Warunki
uczestnictwa firmy Terra zgodne są z kodeksem handlowym. Oferujemy Państwu
za pośrednictwem biura podróży zawarcie umowy o świadczenie usług
turystycznych na następujących warunkach:
1. Podpisanie
umowy
1.1. W momencie zgłoszenia proszą
Państwo o wiążące zawarcie umowy podróży z Terrą. Można tego dokonać
pisemnie lub telefaksowo. Umowa jest wiążąca w momencie pisemnej
akceptacji ceny podróży ze strony Państwa. Potwierdzenie rezerwacji
otrzymują Państwo w Biurze Podróży.
1.2. Jeśli potwierdzenie podróży jest
niezgodne ze zgłoszeniem, wtedy jesteśmy przez 10 dni zobowiązani tą nową
ofertą. Umowa podróży z nową ofertą jest wiążąca, jeśli w ciągu tych 10
dni Państwo wyrażą zgodę na nową ofertę.
2. Świadczenia,
ceny
2.1. Świadczenia zawarte w umowie
wynikają z naszych prospektów i podanych w potwierdzeniu rezerwacji.
Informacje podane w prospektach są dla nas zasadniczo wiążące, tak jak
również stanowią one podstawą umowy rezerwacji. Przed podpisaniem umowy
możemy wprowadzić zmiany do prospektów, o których Państwa poinformujemy w
trakcie dokonywania rezerwacji. Jeśli w prospekcie nie zaznaczono inaczej, to
cena podróży obejmuje:
2.1.1. - przy hotelach:
zakwaterowanie i wyżywienie w zarezerwowanym hotelu, opłaty lokalne i opieki na miejscu, jak również premia za
ubezpieczenie od kosztów rezygnacyjnych.
2.1.2. - przy mieszkaniach
wakacyjnych: zakwaterowanie, opłaty lokalne i opieki na
miejscu, jak również premia za ubezpieczenie od kosztów rezygnacyjnych.
2.2. Biuro Podróży może przyjąć
specjalne życzenia klienta, tylko wtedy jeśli jest ono zaznaczone jako
życzenie niewiążące.
Biuro Podróży nie ma prawa oferować usług
wykraczających poza treść zawartą w katalogu. Chyba że otrzymało od nas pełnomocnictwo.
3 Szczególne wskazówki dla klientów
korzystających:
3.1. z mieszkań
wakacyjnych
3.1.1. Z reguły koszty fakultatywne lub koszty zużycia nie
są zawarte w cenie podróży. Jeśli w prospekcie nie zaznaczono inaczej, są
one płatne bezpośrednio na miejscu.
3.1.2. Mieszkania wakacyjne może
zamieszkać tylko taka liczba osób, jaka jest podana w prospekcie i na
potwierdzeniu podróży. Łączna liczba osób dorosłych i dzieci.
3.1.3. Jeśli przyjedzie więcej osób
niż jest to zaznaczone na dokumentach podróży, to miejscowe kierownictwo
jest upoważnione przez Terrę do odesłania klientów.
W wyniku tego
powstałe koszty dodatkowe ponoszą Państwo.
3.2. Zwierzęta mogą przebywać w
mieszkaniach i domach wakacyjnych, jeśli
jest to wyraźnie zaznaczone w prospekcie.
3.3. Terminy przyjazdu i wyjazdu są
wiążące.
3.4. Klient
jest do pokrycia wszelkich szkód powstałych w trakcie jego pobytu z jego
winy, względnie z winy jego towarzyszy podróży i gości.
3.5. Zniżki dla dzieci.
Wiek dziecka jest liczony w dniu
wyjazdu. Z reguły dzieci na dostawce otrzymują zniżki przy 2 osobach
pełnopłatnych. Z reguły dzieci poniżej 3 roku życia płacą na miejscu.
Życzenia specjalne, względnie odstąpienia od tej reguły, są zaznaczone w
prospekcie lub w przypadkach jednostkowych praktykuje się je na zapytanie.
W przypadku pokoju rodzinnego lub pokoju trzyosobowego nie uwzględnia się
zniżki dla dzieci, nawet wtedy, gdy pośród tych trzech osób jest
dziecko.
4.Płatności:
W momencie rezerwacji należy zapłacić
zaliczkę w wysokości 20%.
Zaliczka może być tylko wtedy wyższa
niż 256 € od osoby, jeśli jest zagwarantowane potwierdzenie dokonania
wpłaty.
4.2. Dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń o
zwrot pieniędzy wpłaconych przez klientów do Terry, zgodnie z ustawą niemieckiego kodeksu
§ 651 k 1-3 Terra zawarła ubezpieczenie w Deutschen
Reisepreis Sicherheitsverein VVaG (DRS) na ryzyko niewypłacalności.
Numer organizatora TERRA REISEN: 1045
976
Certyfikat zabezpieczenie DRS, który w przypadku
niewypłacalności bądź upadłości Terry, jest dla Państwa gwarancją,
dostępny jest w siedzibie organizatora, kopia na życzenie może zostać
dostarczona.
4.3. Dopłatę należy uiścić w
biurze podróży na 50 dni przed zaplanowanym terminem wyjazdu. Jeśli do
uzgodnionego terminu nie
zostanie przekazana cała kwota za zarezerwowany wyjazd, wtedy rozwiązuje
się umowę podróży.
4.4. Terra ma wtedy prawo do zażądania
kosztów rezygnacyjnych jako odszkodowanie zgodnie z punktem 6. warunków
podróży.
5. Zmiany świadczeń
5.1. Zmiany lub odstępstwa od pojedynczych
świadczeń podróży, które są niezgodne z podpisaną umową podróży, a
które stają się konieczne po zawarciu umowy i które nie są zawinione ze
strony Terry, są tylko wtedy dozwolone, o ile zmiany lub odstępstwa nie są
znaczne i nie wpłyną na ogół zarezerwowanej imprezy.
5.2. W przypadku znacznej zmiany ważnego
świadczenia podróży, Terra musi Państwa poinformować o tym najpóźniej do
21 dni przed rozpoczęciem podróży.
W przypadku znacznej zmiany ważnego
świadczenia podróży, mają Państwo prawo do bezkosztowego odstąpienia od
zarezerwowanej podróży lub mogą zażądać zmiany na inną imprezę o tych samych
świadczeniach, o ile Terra może Państwu przygotować taką ofertę bez
ponoszenia kosztów dodatkowych.
Musicie Państwo bezzwłocznie rościć te
prawa Terrze.
6. Odstąpienie od podróży
6.1. Przed rozpoczęciem imprezy mają
Państwo, poprzez pisemne oświadczenie, prawo do odstąpienia z umowy o
podróż. Staje się on skuteczny w momencie wpłynięcia takiego oświadczenia do centrali Terry. W tym przypadku Terra może zażądać odszkodowanie
uwzględniając wpłacone kwoty.
6.2. Przy obliczaniu kwoty odszkodowania
należy zwykle uwzględnić wpłacone kwoty i inne zastosowanie
świadczeń podróży. Wolno Państwu dowieść, że Terrze nie powstały żadne lub
mniejsze koszty niż koszty ryczałtowe. Koszty rezygnacji należy też
uiścić wtedy, gdy z braku dokumentów nie można przystąpić do podróży.
Zryczałtowane koszty rezygnacji z imprezy wynoszą dla:
* apartamenty, bungalowy, wille
przed rozpoczęciem podróży koszt rezygnacji wynosi:
do 45
dni......................................................... 10%
ceny
44 - 35
dni....................................................... 50% ceny
do 34
dni......................................................... 80% ceny
nie stawienie się w terminie rozpoczęcia podróży -
100% ceny, nie mniej niż 25 €
* hotele
przed rozpoczęciem podróży koszt rezygnacji wynosi:
do 30 dni
....................................................... 10%
ceny
29 - 22 dni
..................................................... 15%
ceny
21 - 7 dni
....................................................... 25% ceny
od 6 dni
......................................................... 50% ceny
nie stawienie się w terminie
rozpoczęcia podróży - 100% ceny, nie mniej niż 25 €.
Świadczenia dodatkowe
przy rezerwacji świadczeń dodatkowych (np.: karnety narciarskie...itp.)
koszty rezygnacji wynoszą:
od 35 dnia przed wyjazdem
.........................100% ceny.
Przy zmianie nazwiska uczestnika danej imprezy
pobierana będzie tylko opłata manipulacyjna w wysokości 25 €.
Jeśli impreza nie zostanie anulowana (no show), zostanie pobrana cała
kwota imprezy.
Jeśli Państwo w ostatnim momencie nie przystąpią do podróży,
to zaleca się poinformowanie o tym Terry lub jej przedstawicielstwa.
7. Zmiany/
późniejsze/potwierdzone życzenia klienta
7.1. Pod pojęciem Zmiany Umowy rozumie się
zmiany terminu wynajmu, obiektu. Za zmiany rezerwacji do 45 dnia
(mieszkania wakacyjne) i do 30 dnia (hotele) przed rozpoczęciem imprezy
będzie pobierana opłata manipulacyjna w wysokości 25 €. Zmiany
rezerwacji po tych terminach mogą nastąpić jedynie po rozwiązaniu umowy
(zgodnie z punktem 6.) przy równoczesnym nawiązaniu nowej umowy.
7.2. Za życzenia potwierdzone przez Terrę
będzie pobierana opłata w wysokości 25 €.
8. Odstąpienie od umowy i rezygnacja.
8.1. Terra może rozwiązać umowę o
zorganizowanie poprzez złożenie Klientowi stosownego oświadczenia, jeśli
przeprowadzenie imprezy turystycznej zostaje uniemożliwione przez
klienta. Terra zachowuje wówczas prawo do żądania ceny za powstałe
koszty dodatkowe.
Terra musi jednak wliczyć wartość
wpłaconej kwoty jak również korzyści z nie wykorzystanych świadczeń.
8.2. Organizator zastrzega sobie prawo do
wycofania się z realizacji imprezy turystycznej do 4 tygodni przed wyjazdem.
8.2.1. Jeśli pomimo wyczerpania wszelkich
możliwości przeprowadzenie podróży nie mogłoby pokryć wszystkich
poniesionych na podróż wydatków, jesteśmy uprawnieni do odwołania
podróży. Niezwłocznie otrzymacie Państwo wpłacone kwoty.
Terra jednak nie ma prawa do odstąpienia z umowy
w wyniku błędów powstałych z własnej winy (np. błędy w kalkulacji) lub
jeśli nie jesteśmy w stanie udowodnić tych okoliczności. Niezwłocznie
otrzymacie Państwo wpłacone kwoty.
8.2.2. W przypadku odstąpienia ze strony Terry,
jesteście Państwo upoważnieni do zażądania innej imprezy, minimalnie o tej samej
wartości imprezy turystycznej, o ile jesteśmy w stanie Państwu takową
zaproponować bez ponoszenia kosztów dodatkowych.
Po otrzymaniu rezygnacji ze strony Terry, mają Państwo prawo niezwłocznie do
roszczenia tego prawa. Jeśli Państwo nie skorzystacie z tego prawa,
niezwłocznie otrzymacie Państwo wpłacone kwoty.
8.3. Jeśli wystąpią zagrożenia sił wyższych,
które nie są przewidywalne w momencie podpisania umowy (np. wojna,
zamieszki wewnętrzne, klęski żywiołowe itp.) to wtedy mają Państwo, jak
i Terra prawo do odwołania uczestnictwa w zarezerwowanej imprezie.
W takim przypadku Terra wypłaca zapłaconą kwotę, lecz może potrącić
sobie odpowiednie odszkodowanie za koszty świadczeń, które zostały
przerwane.
W przypadku odstąpienia od podróży przez Terrę, posiadają Państwo prawa
rozpisane w punkcie 8.2.2.
9. Gwarancja/ odpowiedzialność:
9.1. Podlegamy obowiązkowi staranności:
9.1.1. sumienne przygotowanie podróży;
9.1.2. staranny wybór i nadzór nad kooperantami (
np.: przedsiębiorstwa transportowe, hotelarze etc.);
9.1.3. połączenie pojedynczych świadczeń;
9.1.4. prawdziwość opisu świadczenia w katalogach;
9.1.5. opracowanie zgłoszenia;
9.1.6. przeprowadzenie świadczeń zawartych w umowie zgodnie z przepisami
9.1.7. wyprodukowanie i wysłanie dokumentów podróży
9.1.8. prawdziwość opisu świadczeń w katalogach, o ile Terra (niezgodnie z
punktem 5.1.) przed końcem sezonu nie oświadczy zmiany opisu. Nie jesteśmy
odpowiedzialni za dane w prospektach hoteli i miejscowości, ponieważ nie
mamy wpływu na jego powstanie i nie jesteśmy w stanie sprawdzić zgodność w
tych prospektach;
9.1.9. zadłużenie osób, które są odpowiedzialne za świadczenia.
9.2. Gwarancja
Państwo posiadają prawa, które są zawarte w ustawie o zawarciu umowy
podróży, które w skróconej formie podajemy poniżej:
9.2.1. Jeśli jakieś świadczenie nie zostanie wykonane, lub jeśli nie
zostało wykonane zgodnie z umową, to do określonego czasu mają Państwo
prawo do zmiany. Terra może tej zmiany odmówić, jeśli uzna, że
zmiana wymaga kosztów, które są niezgodne z umową. Terra może
również zamiast zmiany przeprowadzić świadczenia o tej samej wartości
lub droższe, o ile niewykonanie świadczeń bądź wadliwe wykonanie
świadczeń nie sprowadzają się do okoliczności, które wynikły po nawiązaniu
umowy i które nie powstały umyślnie przez Terrę.
9.2.2. Jeśli świadczenia nie zostały wykonane zgodnie z umową i Państwo
nieumyślnie zaniechali powiadomienia o usterkach, to mają Państwo prawo do
obniżenia ceny podróży po powrocie.
9.3. Zakres odpowiedzialności
9.3.1. Państwo mają prawo do odszkodowania, jeśli Terra dopuściła do powstania usterek
podczas podróży. Mają Państwo prawo do odszkodowania w
przypadku bezużytecznego czasu podróży, jeśli podróż została w znacznym
stopniu utrudniona.
9.3.2. Umowne roszczenia dot. odszkodowania.
Nasza umowna odpowiedzialność za roszczenia dotyczące odszkodowania za
szkody, które nie są szkodami cielesnymi, ogranicza się do trzykrotności
ceny podróży, o ile szkody nie zostały przez nas dokonane umyślnie lub
lekkomyślnie. Ograniczenie odpowiedzialności do trzykrotnej ceny podróży
obowiązuje również w przypadku, gdy jesteśmy odpowiedzialni za Państwa
szkodę wynikłą przez zawinienie osoby odpowiedzialnej za świadczenia.
9.3.3. Roszczenia odszkodowania za działania przestępcze.
Kwotą odszkodowania do 4.100 Euro odpowiadamy za roszczenia przestępcze
wynikłe z zabronionego działania, które nie zostały wykonane umyślnie lub
lekkomyślnie; jeśli kwota przekracza 3-krotną cenę podróży, to
odszkodowanie wynosi 3-krotną kwotę podróży. Powyższe sumy dotyczą
pojedynczej osoby i podróży.
9.3.4. Proponujemy zawarcia umowy o
ubezpieczeniu turystycznym.
9.3.5. Nie odpowiadamy za zakłócenie świadczeń,
które wchodzą w skład świadczeń obcych, przy których jedynie pośredniczymy
i które w umowie jasno są jako takie zaznaczone. Za świadczenia obce są
również uważane świadczenia, za które Państwo uiszczają opłatę dopiero na
miejscu podróży (np. opłaty plażowe)
9.3.6. Za korzystanie z ofert sportowych i innych rozrywek
odpowiadają Państwo sami. Urządzenia sportowe, pojazdy powinny
być przez Państwa sprawdzone.
Za wypadki przy imprezach sportowych i innych
rozrywek odpowiadamy tylko wtedy, jeśli jesteśmy winni wypadkowi. Zalecamy
zawarcie ubezpieczenia od uprawiania sportów.
9.3.7. Przy świadczeniach, które podlegają
prawom międzynarodowym lub ustawie o roszczeniu odszkodowania tylko pod
poszczególnymi warunkami lub ograniczeniami bądź kiedy roszczenie pod
poszczególnymi warunkami jest wykluczone, to wtedy powołujemy się na te
prawa.
9.4. Obowiązek współdziałania, wznoszenie
reklamacji.
9.4.1. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek
braków lub usterek, jesteście Państwo zobowiązani, pod prawnym ustaleniem,
do współdziałania, by zapobiec lub zmniejszyć ewentualne szkody.
9.4.2. Jeśli Państwo mają powód do reklamacji,
to należy niezwłocznie powiadomić miejscową agencję Terry lub agencję i osoby
odpowiedzialne za świadczenia.
Jeśli miejscowa agencja Terry lub agencja przeprowadzająca świadczenia jest
nieosiągalna, to o reklamacjach należy niezwłocznie powiadomić centralę Terry.
9.4.3. Kierownictwo podróży nie jest upoważnione
do uznania jakichkolwiek roszczeń.
9.4.4. Jeśli reklamacja nie zostanie zgłoszona,
nie mają Państwo prawa żądać odszkodowania.
10. Komisja do spraw roszczeń i przedawnień.
10.1. Wszelkie reklamacje należy złożyć pisemnie
do Terry do miesiąca po zakończeniu podróży. Reklamacja może zostać
złożona po tym terminie, jeżeli klient bez własnej winy nie mógł dotrzymać
tego terminu.
10.2. Państwa roszczenia
przedawnione będą po dwóch latach od zakończenia terminu
podróży. Bieg terminu przedawnienia ulega zawieszeniu od chwili
skutecznego zgłoszenia roszczenia do dnia, w którym Terra pisemnie odrzuci
zgłoszone przez Państwa roszczenie. Roszczenia odnośnie niedozwolonych działań
ulegają przedawnieniu po trzech latach.
10.3. Państwa Biuro Podróży występuje tylko jako
pośrednik w nawiązaniu umowy. Nie jest upoważnione do zachowania dla
siebie reklamacji dot. roszczeń.
11. Przepisy wjazdowe, celne, zdrowotne.
11.1. Terra ręczy za poinformowanie obywatela danego
kraju, w którym oferuje się oferty Terry, o przepisach wjazdowych i
zdrowotnych, jak również ich zmiany przed rozpoczęciem podróży. Dla
obywateli innych narodowości informacji udzieli odpowiednia ambasada.
Poprzez opis w katalogach i wraz z dokumentami
podróży, otrzymają Państwo ważne informacje o ważnych przepisach i
niezbędnych formalnościach.
Prosimy o zapoznanie się z tymi informacjami. Klient przejmuje
odpowiedzialność za to, by podróż przebiegła prawnie bez przeszkód.
Wszelkimi kosztami i niekorzyściami, w szczególności płatnością za rezygnację,
która wynikła z nieprzestrzegania tych warunków, obciąża się Państwa.
Chyba że powstały one w skutek niedoinformowania bądź przez źle podaną przez Terrę
informację.
11.2. Jeśli klient zlecił nam załatwienie wizy, nie
odpowiadamy za dostarczenie w porę koniecznych dokumentów przez
przedstawicielstwa dyplomatyczne. Chyba że, spóźnienie tych formalności
jest naszą winą. Do zdobycia wizy itp. u właściwych urzędów potrzeba
okresu 8 tygodni.
11.3. Klient zobowiązany jest do sprawdzenia
przepisów wizowych oraz paszportowych. Dzieci mogą być wpisane w
paszport podróżujących rodziców. W niektórych krajach wymagany jest osobny
paszport dla dzieci.
11.4. W niektórych krajach przestrzega się bardzo
surowo przepisów celnych i dewizowych. Terra o zasięgnięcie
dokładniejszych informacji i bezwarunkowe przestrzeganie tych przepisów.
11.5. W niektórych krajach wymagają określonych
świadectw szczepień. Odpowiednie informacje będą znajdowały się w katalogu
względnie w biurze podróży.
12. Ubezpieczenie turystyczne.
12.1. Dla Państwa bezpieczeństwa zalecamy wykupienie
polisy ubezpieczeniowej obejmującej ubezpieczenie bagażu, kosztów
leczenia, następstw nieszczęśliwych wypadków, kradzieży, ubezpieczenie od
odpowiedzialności cywilnej. Ubezpieczenie mogą Państwo wykupić w biurze
podróży.
12.2. Wraz z rezerwacją mieszkań wakacyjnych lub
hotelu Terry, rezerwują Państwo obligatoryjnie ubezpieczenie od kosztów
rezygnacji. (Więcej informacji w katalogu).
13. Postanowienia ogólne.
13.1. Nieważność pojedynczych postanowień umowy nie
narusza ważność całej umowy. Dotyczy to również niniejszych warunków.
13.2.Podóż do innych krajów związana jest czasem z
niebezpieczeństwem, którego nie ma w miejscu zamieszkania. Wyposażenia
techniczne zagranicą nie zawsze odpowiadają standardom Państwa
miejsca zanieszkania.
Dotyczy to m.in. technicznych instalacji, wyposażenia kuchni, wyposażenia
kabin prysznicowych i łazienki, pieców itp. Proszę więc zwrócić uwagę na
ewentualne wskazówki użytkowania.
13.3. Dodatkowe porozumienia, które odbiegają od
opisu w katalogu, wymagają pisemnego potwierdzenia ze strony Terry.
13.4. Sądem właściwym jest miejsce sądu właściwego
organizatora.
13.5. Wszystkie dane zawarte w tym katalogu obowiązują od daty druku -
listopad 2010 r.
13.6. Jeśli podwyższą się bądź zostaną
wprowadzone wydatki miejscowe i jeśli termin rozpoczęcia podróży jest
dłuższy niż cztery miesiące, to Terra Reisen zastrzega sobie prawo do
zmiany ceny podanej w katalogu i na potwierdzeniu rezerwacji. Dopłata może
nastąpić również na miejscu Państwa urlopu.
13.7. Zastrzegamy sobie prawo do błędu widocznego.
14. Organizator/
wydawca
Terra Reisen, eiene Marke der TUI
Austria Holding GmbH, Ferdinand Hanusch Platz 1, A-5024 Salzburg
Handelsgericht Wien FN 227414h, UID-Nr.: ATU61025946
(stan listopad 2010)
Zapraszamy na wspaniałe
wakacje !
