WARUNKI UMOWY ORAZ WARUNKI
PODRÓŻY
![]() 1. REZERWACJA PODRÓŻY 1.1. Rezerwacja podróży staje się zobowiązująca dla organizatora podróży, firmy African Safari Club (dalej zwanej “ ASC”), dopiero wtedy, gdy uczestnik podróży, względnie biuro podróży występujące w jego imieniu, otrzymają od ASC pisemne potwierdzenie przyjęcia zlecenia. Uczestnik podróży jest związany swoją rezerwacją do momentu przyjęcia jej przez ASC, najdalej jednak do 16 dni od daty zgłoszenia podróży (okres ten jest częściowo potrzebny w celu sprawdzenia dyspozycyjności zamówionych świadczeń). 1.2. Uzupełnienia względnie zmiany świadczeń przedstawionych w ofercie cenowej ASC oraz warunków podróży ASC a także cen należy ustalić z ASC. Ze względów dowodowych wymagają one formy pisemnej. Biura podróży nie są uprawnione do składania przyrzeczeń odbiegających od treści listy cenowej ASC względnie do podejmowania ustaleń odbiegających od tych, które zostały ustalone przez ASC. 2. POŚREDNICTWO ŚWIADCZEŃ OBCYCH Jeżeli ASC pośredniczy w imieniu obcym przy zakupie poszczególnych świadczeń, np. wypraw typu “safari”, pobytów w hotelach dla osób podróżujących na własną rękę, przy wynajmie samochodów, sprzętu sportowego, łodzi etc., to realizacja tychże umów oraz ich treść jest zależna od warunków stawianych przez każdorazowego partnera umowy uczestnika podróży. 2.1. ASC odpowiada tylko za staranne pośrednictwo świadczeń a nie za jakość przeprowadzonych świadczeń. 2.2. Jeżeli w ofercie ASC wyraźnie zaznaczono, że safari, wycieczki, zwiedzanie, imprezy sportowe i inne, są świadczeniami obcymi wykonywanymi przez firmy obce, to świadczenia są tylko wynajmowane przez miejscowe przedstawicielstwa ASC. 3. PŁATNOŚĆ 3.1. Uczestnik podróży winien
zapłacić przy zawarciu umowy o podróży zaliczkę wysokości 20% kosztów podróży.
Klient otrzymuje oryginalne dokumenty podróży, po wpłaceniu reszty
należności, którą należy uiścić na 30 dni przed rozpoczęciem podróży. 3.2. Przy rezerwacjach dokonywanych na mniej niż 30 dni przed odlotem, całą kwotę należy uiścić natychmiast przy dokonywaniu rezerwacji. 3.3. Jeżeli nie zostały spełnione warunki płatności całej ceny podróży , to uczestnik podróży nie posiada żadnych roszczeń odnośnie realizacji świadczenia przez ASC. 3.4. ASC jest uprawniony do ostatecznej odmowy wykonania świadczenia oraz do zażądania odszkodowania z powodu nie wykonania umowy o podróż od uczestnika podróży , jeżeli ten zwleka z zapłaceniem całej należności za podróż i jeżeli ASC wcześniej poinformował uczestnika podróży na piśmie o konsekwencjach uznania jego postępowania za odmowę realizacji umowy podając jednocześnie dodatkowy termin uregulowania należności ustalony z uwzględnieniem ustawowych przepisów (§ 326 kodeksu cywilnego). 4. ŚWIADCZENIA OBJĘTE UMOWĄ 4.1. Zakres świadczeń objętych umową wynika z opisu świadczenia zawartego w obowiązującej dla terminu imprezy ofercie cenowej ASC oraz z odnoszących się do tego danych w rezerwacji uczestnika podróży i z potwierdzenia rezerwacji dokonanej przez ASC. Zastrzega się prawo zmian tych danych za pomocą odpowiedniej informacji przekazanej przed zawarciem umowy. 4.2. Pierwszy i ostatni dzień zarezerwowanej podróży służą zasadniczo wywiązaniu się przez ASC z świadczeń transportowych do miejsca docelowego/ portu , w którym następuje zaokrętowanie względnie z powrotem od miejsca docelowego/do portu , w którym nastąpi zakończenie podróży. Posiłek podawany w czasie lotu w zależności od pory dnia jest częścią ryczałtowej formy wyżywienia zgodnie z umową o podróż. 4.3. Za ustawienie planu lotów oraz przestrzeganie tegoż planu odpowiedzialne są zasadniczo towarzystwa lotnicze oraz państwowe urzędy ds. lotów. Krótkoterminowe zmiany godzin odlotów, zmiany tras lotów oraz rodzaju samolotu są częściowo nie do uniknięcia. 4.5. ASC zastrzega sobie prawo do zmiany świadczeń ujętych w umowie, jeśli zmiana będzie rzeczowo zgodna i możliwa do realizacji. 5. ZMIANY CEN 5.1. W przypadku rezerwacji na dwa miesiące przed planowanym terminem wylotu, ASC ma prawo do podniesienia ceny. Powyższe dotyczy w szczególności podwyżek cen dokonanych przez wykonawców świadczeń (np. w formie podwyższenia cen za paliwo). To samo dotyczy obniżki cen transportu. Dopuszcza się poniesienie ceny jednakże tylko wtedy, kiedy moment rozpoczęcia podróży dzieli od momentu zawarcia umowy okres większy niż 20 dni. 5.2. Jeżeli cena podróży ulegnie podwyżce o więcej niż 10% , to uczestnik ma prawo do odstąpienia od umowy o podróż bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Uczestnik musi pisemnie złożyć deklarację o rezygnacji z umowy podróży najpóźniej do 7 dni od otrzymania powiadomienia. 6. REZYGNACJA UCZESTNIKA PODRÓŻY PRZED ROZPOCZĘCIEM IMPREZY/ ZMIANA REZERWACJI 6.1. W przypadku odstąpienia uczestnika podróży od umowy przed rozpoczęciem podróży (storno) ASC może żądać, z uwzględnieniem wpłaconej już kwoty zaliczki, zamiast obliczenia konkretnych odszkodowań, następujących odszkodowań ryczałtowych: - na 60 dni przed rozpoczęciem imprezy 3% - od 60-ciu do 30-stu dni przed rozpoczęciem imprezy 20% - od 29-ciu do 15-stu dni przed rozpoczęciem imprezy 30% - od 14-stu do 7-u dni przed rozpoczęciem imprezy 45% - od 6-go dnia przed rozpoczęciem imprezy 80% ceny podróży Do sumy odszkodowania dolicza się każdorazowo 20 € opłaty manipulacyjnej. Za dzień będący podstawą obliczenia terminu przyjmuje się dzień wpływu oświadczenia o odstąpieniu od imprezy. 6.2. W przypadku jeżeli uczestnik podróży , bez uprzedniej rezygnacji , nie stawi się przed odlotem (no show), ASC ma prawo do naliczenia ryczałtowego odszkodowania za anulowanie imprezy w wysokości 100% ceny podróży na każdego zgłoszonego uczestnika. Zastrzega się prawo do odszkodowania za konkretną szkodę, wychodzącą poza powyższę kwotę. 6.3. Zmiany terminu, miejsca docelowego, zakwaterowania lub rejsu są możliwe tylko w drodze odstąpienia od umowy o podróż oraz zawarcia nowej umowy. 6.4 O ile uczestnik podróży nie może wziąć udział w wykupionej podróży, ma on prawo do 20 dni przed rozpoczęciem podróży odstąpić swe miejsce osobie drugiej, która spełnia wszelkie warunki do przystąpienia do podróży. Osoba odstępująca i przystępująca do podróży jest odpowiedzialna za cenę podróży i koszty dodatkowe. Opłata manipulacyjna przed wystawieniem biletu wynosi 20 Euro, a po wystawieniu biletu - 40 Euro. 7. WYPOWIEDZENIE UMOWY O PODRÓŻ Z POWODU ZAISTNIENIA SIŁY WYŻSZEJ 7.1. Jeżeli z powodów związanych z działaniem siły wyższej, które nie były możliwe do przewidzenia, impreza zostanie w poważnym stopniu zagrożona, utrudniona lub uszczuplona, to zarówno uczestnik jak i ASC mają prawo do wypowiedzenia umowy. Klient musi pisemnie złożyć rezygnację w biurze ASC. 7.2. ASC ma prawo do natychmiastowego odstąpienia od umowy wtedy, kiedy uczestnik pomimo wcześniejszego upomnienia nadal zakłóca przebieg świadczenia, przy czym naraża swoją postawą (w szczególności: napaści werbalne, cielesne lub seksualne, brak higieny, nadużycie alkoholu, hałasowanie lub podobne) na niebezpieczeństwo osoby trzecie, które są pod opieką organizatora lub jego lokalnego pośrednika (dotyczy to szczególnie: współpodróżników, gości hotelowych i personelu). 7.3. ASC może zlecić wypowiedzenie umowy swojemu lokalnemu przedstawicielowi, który jest upoważniony przez ASC do wypowiadania umów. 7.4. Jeżeli wypowiedzenie ma miejsce po rozpoczęciu podróży , dodatkowe koszty związane z powrotem uczestnika ponoszą uczestnik i ASC po połowie; pozostałe koszty obciążają wyłącznie uczestnika. 8. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ASC JAKO ORGANIZATORA IMPREZY 8.1. Jeżeli w odniesieniu do jednego ze świadczeń, które ma wykonać organizator, obowiązują porozumienia międzynarodowe lub też przepisy prawa opierające się na takich porozumieniach, zgodnie z którymi roszczenie odszkodowania powstaje lub może zostać podniesione tylko po spełnieniu odpowiednich warunków lub w ramach pewnych ograniczeń lub też jest pod pewnymi warunkami wykluczone, to ASC ma prawo powołać się w stosunku do uczestnika również na te przepisy. 8.2. Jeżeli ASC przypada funkcja umownego towarzystwa lotniczego, to ASC ponosi odpowiedzialność - obok wykonującego świadczenie towarzystwa lotniczego - wyłącznie zgodnie z postanowieniami porozumień międzynarodowych, w szczególności porozumień z Warszawy i Guadalajara. W porozumieniach tych przewidziano ograniczenia i wykluczenia odpowiedzialności. 8.3. Odpowiedzialność ASC wobec uczestników podróży odnośnie odszkodowania za szkody wynikające z realizacji umowy o podróż, które nie są uszkodzeniami ciała, ograniczają się do ceny imprezy, o ile ASC udowodni, że szkoda, którą poniósł uczestnik nie została spowodowana ani grubym zaniedbaniem, ani umyślnie. 8.4. Roszczenia dotyczące odszkodowane wynikające z ograniczonej odpowiedzialności (punkt 8.3), wynikające w szczególności z reklamacji muszą być przedstawione drogą sądową do 2 lat po umownym zakończeniu podróży. 9. UTRATA, USZKODZENIE I OPÓŹNIENIE DOSTAWY BAGAŻU Należy niezwłocznie zgłosić przewoźnikowi (przedsiębiorstwu transportowemu) uszkodzenie, utratę względnie opóźnienia w dostawie bagażu; do zgłoszenia należy załączyć odpowiednie dokumenty. Przewoźnik zobowiązany jest do wystawienia potwierdzenia (tzw. P.I.R.). W przypadku opóźnienia w zgłoszeniu istnieje niebezpieczeństwo utraty prawa do roszczenia. W przypadku bagażu przewożonego w czasie podróży samolotem zwracamy uwagę na terminy zawarte w porozumieniach międzynarodowych (art. 26 Porozumienia Warszawskiego dla bagażu lotniczego). 9.2. Rzeczy wartościowe i urządzenia techniczne (laptopy, kamery, itp.) należy zabrać do bagażu podręcznego i są one pod opieka podróżującego. ASC nie odpowiada za utratę lub uszkodzenia powyższych przedmiotów. 10. ZGŁOSZENIA UCHYBIEŃ , ŻĄDANIE POMOCY (USUNIĘCIA UCHYBIEŃ) Zgłoszenia uchybień i żądanie pomocy (usunięcia uchybień) należy skierować do miejscowego przedstawiciela ASC w miejscu docelowym. Miejscowe przedstawicielstwo ma za zadanie postarać się o udzielenie pomocy, o ile jest to możliwe i konieczne. Nie jest jednak upoważnione do uznawania roszczeń ze skutkiem dla ASC. Jeżeli nie ma miejscowego przedstawicielstwa ASC, lub jeżeli jest ono nieosiągalne, zgłoszenia uchybień i żądania pomocy należy kierować bezpośrednio do centrali ASC w Allschwil/ Basel (Bazylea), o ile można tego wymagać od uczestnika imprezy. Uczestnik odpowiada za spowodowane straty wynikłe przez lekceważenie lub opóźnienie zgłoszenia uchybień bez naruszenia roszczenia gwarancji. Roszczenia gwarancji mogą być przedstawione drogą sądową do 2 lat po umownym zakończeniu podróży. 11. PRZEPISY PASZPORTOWE, WIZOWE, CELNE, DEWIZOWE i DOTYCZĄCE OCHRONY ZDROWIA 11.1. Informacje dotyczące w/w postanowień (przepisów) podane uczestnikowi w dniu rezerwacji świadczenia lub podróży, dotyczą stanu na dzień rezerwacji. Zakłada się przy tym, że uczestnik jest obywatelem austriackim, chyba że jego przynależność do innej narodowości jest rozpoznawalna. Okoliczności związane z osobą uczestnika nie mogą zostać uwzględnione, chyba że uczestnik nie poinformuje o nich wyraźnie w momencie dokonywania rezerwacji. 11.2. Zwraca się uwagę na to, że w każdym czasie istnieje możliwość zmiany przepisów przez władze danego państwa. ASC będzie się starał w ramach swoich możliwości, poinformować uczestnika tak wcześnie, jak to tylko możliwe. Uczestnikowi zwraca się jednak uwagę, aby śledził informacje w mediach dotyczące ewentualnej zmiany przepisów w kraju docelowym, aby odpowiednio wcześnie móc dopasować się do nowych warunków. 11.3. Jeżeli ze względu na zmianę przepisów powstaną utrudnienia, które nie pozwolą uczestnikowi wziąć udział w imprezie, lub też będą miały na tenże udział negatywny wpływ, to ten fakt nie uprawnia go do odstąpienia od umowy bez ponoszenia żadnych kosztów. Warunkiem jest, aby ASC ze swej stron był w stanie wykonać usługę i był chętny do jej wykonania oraz aby powstałe trudności nie były spowodowane z winy ASC. Prawo do roszczeń wzajemnych w przypadku zawinionego zachowania pozostaje bez zmian, o ile nie narusza ono ograniczeń odpowiedzialności ustalonych w warunkach organizowania imprez przez ASC. 12. WAŻNOŚĆ DANYCH W PROSPEKCIE Drukowanie prospektów/ ofert cenowych ASC rozpoczyna się na długo przed oferowanymi terminami podróży. Z oczywistych względów w prospektach tych możemy ująć tylko te informacje o terminach i godzinach odlotów, które znane nam są w tym czasie. Zmiany ofert są więc w tym zakresie możliwe i ASC zastrzega sobie prawo do wprowadzania tych zmian. Miarodajne w odniesieniu do terminów i godzin odlotów są tylko i wyłącznie informacje zawarte w potwierdzeniu rezerwacji w połączeniu z rezerwacją i innymi skutecznymi ustaleniami. Na potwierdzeniu podróży są podane dokładnie terminy, czasy odlotów i ceny. Te dane i inne ewentualne ustalenia pisemne są wiążące. Jeśli dane na potwierdzeniu są inne niż na umowie, umowa dochodzi do skutku, jeśli klient zgadza się ze zmianami. 13. SĄD WŁAŚCIWY Sądem właściwym do składania reklamacji z miejscem zamieszkania, pobytu i zatrudnienia w Austrii jest Wiedeń. 14. SPRAWY RÓŻNE 14.1. "Ogóne warunki podróży" dot. doradztwa politycznego konsumenta ministerstwa zdrowia, sportu i ochrony konsumenta Republiki Austriackiej, nie są uznawane i nie znajdują zastosowania w podróżach organizowanych przez ASC. Touroperator: African Safari Club AG, CH-4123 Allschwil/Basel |
|